اخبار مرکز, مرکز تحقیقات ژنتیک

افتتاح بخش پژوهشی مرکز تحقیقات ژنتیک میبد همزمان با دهه فجر

[vc_row content_text_aligment=”left”][vc_column][vc_column_text]رییس اداره بهزیستی میبد از آغاز به کار بخش پژوهشی مرکز تحقیقات ژنتیک شامل آزمایشگاه‌های تحقیقاتی آموزشی  ، مولکولی، کشت سلول و باکتری و آزمایش‌های علوم زیستی  به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی‌خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بام میبد سید محسن فلاح افزود: پس از بهره برداری از این بخش کارگاههای آموزشی برگزار می‌شود  و دانشجویان و متقاضیان محقق در ارتباط با آزمایش‌‌‌های مرتبط با علوم زیستی و آزمایشهای جامع تحقیقاتی شامل مولکولی، کشت سلول و باکتری آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: بانک سلولی  دارای تجهیزات استاندارد برای نگهداری  سلولهای سرطانی و نمونه‌‌‌های خونی افراد دارای بیماریهای ژنتیکی نیز در مرکز تحقیقات ژنتیک راه اندازی شده که با شروع به کار بخش پژوهشی در باره این نمونه‌‌‌های نگهداری شده مطالعه و تحقیق می‌شود.

رییس اداره بهزیستی میبد همچنین به برگزاری نشستهای تحقیقاتی و مطالعاتی و هم اندیشی در مورد مطالب روز ژنتیک و انجام کارهای مشترک در این بخش اشاره کرد که در دستور کار قرار گرفته است.

وی هدف از ایجاد بخش پژوهشی در مرکز تحقیقات ژنتیک میبد را ساماندهی طرحهای دانشجویی و همکاری با دانشگاههای استان عنوان کرد.

حمایت از پایان نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی علوم زیستی

به گفته وی در این ارتباط با تعدادی از دانشگاهها تفاهم نامه‌های امضا شده و تفاهم نامه‌های هم در حال تنظیم است که بر اساس این تفاهم نامه‌ها طرحهای دانشجویان دوره‌های ارشد و دکتری رشته‌های تحقیقات ژنتیک  در شورای پژوهشی مرکز بررسی و تصویب می‌شود.

فلاح تصریح کرد: دانشجویانی که طرحهای آنها مرتبط با بیماریهای ژنتیکی و علوم زیستی  در شورای پژوهشی تصویت می‌شود می‌توانند از خدمات مشاوره ای، تحقیقاتی، مواد و تجهیزات مرکز برای تکمیل و ارایه  پایان نامه‌‌‌های خود استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه طرحهای پژوهشی که با دادن فراخوان ارایه می‌شود نیز در این مرکز پژوهشی داوری و اجرا می‌شوند، جذب ایده‌‌‌های نوآورانه و محصول محور را نیز از دیگر هدفهای بخش |ژوهشی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از ایده هایی که به دنبال فراخوان مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرند تا رسیدن به مرحله محصول حمایت می‌شود خاطرنشان کرد:انشاءالله افق روشنی را در ارتباط با بخش پژوهشی مرکز تحقیقات ژنتیک میبد  برای مورد توجه قرار گرفتن از سوی مسئولان استان انتظار داریم.

رییس اداره بهزیستی میبد همچنین اظهار کرد: فازاول مرکز تحقیقات ژنتیک با زیربنای سه هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل بخش‌های آزمایشگاهی سیتوژنتیک،مولکولی و سیتو ژنتیک مولکولی و مشاوره ژنتیک درسال ۹۱ با حضور وزیروقت وزارت رفاه و تامین اجتماعی به بهره برداری رسید.

وی افزود: این مرکز تحقیقاتی ازسال ۹۹ دارای ردیف مستقل بودجه ای شد و تا کنون دربخش جنوب شرق کشور به عنوان بزرگترین قطب ژنتیک کشور باپیشرفته ترین امکانات و مجربترین متخصین امرژنتیک در حال فعالیت است.

فلاح در ادامه با اشاره به اینکه تا کنون دراین مرکز خدمات مختلف تشخیص بیماریهای ژنتیکی با هدف کاهش معلولیت‌ها به مردم ارایه شده‌است، اظهار کرد: ازمسئولان کشوری واستانی انتظار است تا درراستای تکمیل فاز دوم به مساحت ۳۵۰۰ متر مساعدت لازم را بعمل آورند.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”12px”][vc_empty_space height=”12px”][vc_column_text][/vc_column_text][vc_empty_space height=”12px”][mkdf_image_gallery type=”masonry” image_behavior=”lightbox” number_of_columns=”three” space_between_columns=”normal” images=”11629,11630,11631,11632,11633,11634″][mkdf_image_gallery type=”masonry” image_behavior=”lightbox” number_of_columns=”three” space_between_columns=”normal”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *