اخبار مرکز, مرکز تحقیقات ژنتیک

افتتاح بزرگترین مرکز تحقیقات ژنتیک جنوب شرق کشور در میبد با حضور دکتر شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

[vc_row content_text_aligment=”left”][vc_column][vc_column_text]

این مرکز در راستای پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی و بررسی مشاوره اختلالات ژنتیکی قبل از تولد و در دوره بارداری در بخش‌های سیتوژنتیک و ژنتیک مولکولی فعالیت خود را در سال 1391 آغاز کرده است.
مدیرکل بهزیستی استان یزد در مراسم افتتاح این مرکز با اشاره به اهمیت راه‌اندازی مرکز تحقیقات ژنتیک اظهار داشت: در دنیا در هر هشت دقیقه یک کودک معلول متولد می‌شود و در ایران سالانه 30 تا 40 هزار نفر به جمعیت معلولان کشور اضافه می شود.
محمدحسین رحیمی نسب با بیان اینکه 80 تا 90 درصد بیماری‌های ژنتیکی قابل پیشگیری هستند، عنوان کرد: فاز اول این مرکز که بنیاد پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیکی مادرزادی است در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها و رفع مشکلات ژنتیکی راه‌اندازی شده است.
رحیمی‌نسب، رویکرد این مرکز را انجام مشاوره‌های ژنتیکی پزشکی، به کارگیری متدهای تشخیص نوین، اجرای طرح‌های تحقیقاتی، برقراری پوشش حمایتی برای بیماران بی‌بضاعت، پیگیری برنامه‌های درمانی و توانبخشی، گسترش برنامه‌های غربالگری و اجرای برنامه‌های پیشگیری از معلولیت‌های ارثی با تکیه بر آگاه‌سازی عمومی و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد همسو با سازمان بهزیستی دانست.
در این مراسم، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خانواده دکتر حسین دهقانی فیروزآبادی، خیر و بانی فاز یک این مرکز با اهدای لوحی تجلیل کرد.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”12px”][vc_column_text]

من می‌توانم تایید کنم که یونیسف چه معنایی برای کودکان دارد چرا که خودم هم جزء کسانی بودم که بعد از جنگ جهانی دوم غذا و امداد پزشکی دریافت می‌کردم. 

آدری هپبورن

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”12px”][vc_column_text]با حضور وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی ، مرکز تحقیقات ژنتیک میبد افتتاح شد.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”12px”][mkdf_image_gallery type=”masonry” image_behavior=”lightbox” number_of_columns=”three” space_between_columns=”normal” images=”10625,10626″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *