اخبار مرکز, مرکز تحقیقات ژنتیک

نشست هم اندیشی مرکز تحقیقات ژنتیک با مدیر پردیس زیست فناوری و سیستم های پیشرفته صنعتی پارک علم و فناوری یزد

[vc_row content_text_aligment=”left”][vc_column][vc_column_text]عباس باقی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مرکز تحقیقات ژنتیک میبد افزود: در اولین قدم این مرکز باید تکلیف خود را در حوزه کسب و کار مشخص کند و بتواند با بخش خصوصی تعامل و همکاری کند.

وی همچنین اصلاح زیرساخت‌ها ، ارایه راهکار و استفاده از ظرفیت‌های موجود ، داشتن ساختاری شامل دانش فنی ، جذب تکنولوژی های جدید و  تولید ثروت را یادآور شد.

قائم مقام مدیر عامل موسسه تحقیقات ژنتیک فیروزآبادی میبد نیز در این نشست گفت: این مرکز به صورت خودجوش از سوی ۱۵ خیر در سال ۹۱ با این هدف که هیچ اولادی  با نقص جسمی به دنیا نیاید ، راه اندازی شد.

کمال بیگی ده‌آبادی با یادی از مرحوم دکتر حسین دهقانی فیروزآبادی خیر و بانی فاز یک مرکز تحقیقات ژنتیک اظهار کرد: این مرکز با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای جذب بودجه با نوشتن برنامه‌ استراتژیک هم اکنون از نظر امکانات فیزیکی  و تجهیزات مورد نیاز  مجهز است و کمبودی ندارد.

وی  پاسخگویی به نیازهای مردم و ارایه خدمت آزمایشگاهی به مردم جنوب شرق کشور با انجام انواع آزمایش‌های ژنتیک ، انجام کارهای تحقیقاتی و ارایه مقاله‌های تحقیقاتی مرتبط به تیروئید ، غربالگری را به عنوان فعالیت‌های  این مرکز نام برد.

رییس مرکز رشد دانشگاه میبد نیز کمک به جوان‌ها ، جلوگیری از بیرون رفتن سرمایه‌های مالی از شهرستان برای احداث واحدهای کاشی و سرامیک در شهرهای دیگر، سوق دادن سرمایه‌ها به سوی صنایع تبدیلی و جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را از اهداف مرکز رشد دانشگاه برشمرد.

محسن مظفری شمسی افزود: مرکز تحقیقات ژنتیک از ظرفیت خوبی برخوردار است و می‌توان با همکاری شرکت‌های استارآپی دارای ایده با استفاده از امکانات آن درآمدزایی کرد.

سید محسن فلاح رییس اداره بهزیستی میبد هم گفت: پایه مرکز تحقیقات ژنتیک بر اساس طرح علمی در ۱۰ سال پیش نوشته شده است و همه نیروها ، پرسنل و کادر علمی مرکز نیز تا کنون پای کار بوده‌اند و همچنان هستند ،  اداره بهزیستی نیز نقش همراهی و پشتیبانی دارد.

همچنین رییس مرکز رشد دانشگاه میبد در حاشیه نشست برگزار شده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به همکاری این مرکز با مرکز تحقیقات ژنتیک و ثبت شرکت مادر تخصصی به عنوان مرکز نوآوری اشاره کرد که برای حمایت و رشد شرکتها و هسته‌های فعال در حوزه دارو و  ژنتیک در ساختمان مرکز تحقیقات ژنتیک مستقر و فعال می‌شود.

مرکز تحقیقات ژنتیک میبد که از سال ۱۳۹۱ به‌ عنوان قطب ژنتیک جنوب شرق کشور در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر و در زمینه خدمات آزمایشگاهی تخصصی ژنتیک در رشته‌های مختلف شروع به فعالیت نموده است، شامل بخش سیتوژنتیک که آنالیز مربوط به کروموزوم‌ها در آنجا انجام می‌شود و نیز بخش مولکولی می‌باشد که آزمایش پی سی آر، توالی یابی و آزمایش Array CGH که برای تشخیص بسیاری از بیماریهای تک ژنی است، در آن صورت می‌گیرد.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”12px”][vc_empty_space height=”12px”][vc_column_text][/vc_column_text][vc_empty_space height=”12px”][mkdf_image_gallery type=”masonry” image_behavior=”lightbox” number_of_columns=”three” space_between_columns=”normal” images=”11604,11605,11606,11607″][mkdf_image_gallery type=”masonry” image_behavior=”lightbox” number_of_columns=”three” space_between_columns=”normal”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *