اخبار مرکز, تازه ها, مرکز تحقیقات ژنتیک

توسعه همکاری مرکز تحقیقات دیابت یزد و مرکز تحقیقات ژنتیک میبد

[vc_row content_text_aligment=”left” css=”.vc_custom_1493281775182{padding-top: 8px !important;padding-bottom: 11px !important;}”][vc_column][vc_column_text]

مدیر مرکز تحقیقاتی، درمانی دیابت یزد از توسعه همکاری علمی و پژوهشی با مرکز تحقیقات ژنتیک میبد خبر داد و گفت: این امور بر اساس ارتباط‌های موجود میان ژنتیک و دیابت انجام می‌شود.
دکتر سید محمدرضا آقایی روز سه شنبه در حاشیه نشستی در مرکز تحقیقات ژنتیک میبد در گفت و گو با خبرنگاران به تشکیل کمیته های اجرایی و پژوهشی در این ارتباط اشاره کرد و افزود: در این ارتباط از ظرفیت مرکز تحقیقات ژنتیک میبد و توانمندی‌های موجود در آن استفاده می‌شود.
همچنین به گفته رئیس اداره بهزیستی میبد مرکز یادشده هرماه حدود ۳۰۰ و سالانه بیش از چهار هزار مراجعه کننده دارد و با توجه به آزمایش‌های انجام شده هر سال از تولد ۳۰۰ کودک معلول جلوگیری شده‌ است.
سید محسن فلاح افزود: با به دنیا آمدن بک فرزند معلول هزینه‌های زیادی به خانواده و جامعه تحمیل می شود که با بررسی و تحقیق و آزمایش می توان از بسیاری از این هزینه ها پیشگیری کرد.
مرکز تحقیقات ژنتیک میبد به عنوان یک مرکز جامع تحقیقاتی با بیش از هفت سال سابقه فعالیت، مهمترین و مجهزترین مراکز خدمات مشاوره و تشخیص ژنتیک سازمان بهزیستی کشور محسوب می‌شود.
این مرکز دارای بخش‌های مشاوره ژنتیک شامل مشاوره ازدواج های فامیلی ، مشاوره قبل و حین بارداری، بررسی علت اختلال ژنتیکی و کروموزومی ، آزمایشگاه‌های سیتوژنتیک، مولکولی ، سیتوژنتیک مولکولی ، غربالگری سلامت جنین و… است.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”12px”][vc_column_text][/vc_column_text][vc_empty_space height=”8px”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *